
Nazywam się Tomasz Folta, od dziecka pasjonowałem się stereofonicznym sprzętem grającym, a od 1998 roku już tym, zaliczanym do kategorii high-end. Mój pierwszy poważny system składał się z elektroniki marki Arcam oraz kolumn Dynaudio Audience 8.
Około roku 2000 swoje pierwsze doświadczenia w sprzedaży i doradztwie zdobywałem pracując w firmie Audioholic, która była wtedy dystrybutorem w Polsce m.in. amerykańskiej legendy audio – firmy McIntosh. W tym czasie miejsce Arcama zajęła u mnie piękna „wieża” złożona z komponentów firmy Musical Fidelity serii A3: wzmacniacza, odtwarzacza CD oraz tunera FM.
W wakacje 2002 roku udzieliłem wywiadu magazynowi „Sound And Vision Review Journal”. Artykuł ukazał się w styczniu 2003 roku w 20. numerze tego periodyka, nosił tytuł „Sprzęt musi dobrze odtwarzać muzykę, jaką lubię…”, a autorem tego wywiadu był Wojciech Pacuła, który rok później założył HighFidelity.pl – jeden z najbardziej cenionych miesięczników on-line o tematyce audio na świecie.
W 2003 roku znalazłem się wśród założycieli Krakowskiego Towarzystwa Sonicznego (KTS), formalnej grupy melomanów, audiofilów, przyjaciół, spotkającej się, aby nauczyć się czegoś nowego o produktach audio, płytach, muzyce itp. Spotkań tych mieliśmy już ponad 150, z czego 29 odbyło się u mnie w domu. Miałem przyjemność gościć na odsłuchach tak ważne osobistości świata audio, jak:
– Gabi van der Kley-Rijnveld, Edwin van der Kley i Viktor de Leeuw z SILTECH / CRYSTAL CABLE(pięciokrotnie),
– Holger Fromme z AVANTGARDE ACOUSTIC,
– Gerhard Hirt z AYON AUDIO (czterokrotnie),
– Dirk Räke z TRANSROTOR (dwukrotnie),
– Raaven Baawa z dCS,
– Alfred Vassilkov i Ilias Koutromanos z ESTELON,
– Michael Børresen I Morten Thyrrestrup z AAVIK (Audio Group Denmark)
(dwukrotnie),
– Emile Bok i Eelco Bussink z TAIKO,
– Marcin Ostapowicz z JPLAY, XACT,
– Jaromir Waszczyszyn z ANCIENT AUDIO,
– Dirk Sommer i Birgit Hammer-Sommer z wytwórni płytowej Sommelier Du Son,
– Damian Lipiński (inżynier dźwięku),
– Marcin Oleś (muzyk jazzowy, audiofil).
Aby pozostawać na bieżąco z trendami w high-end audio:
– od 2011 roku nieprzerwanie odwiedzałem monachijską wystawę sprzętu audio, gdzie odbyłem setki rozmów z producentami, dystrybutorami i dealerami,
– od 1998 roku nie opuściłem żadnego Audio (Video) Show w Warszawie, ominęła mnie tylko pierwsza edycja tej wystawy w 1997 roku,
– od 2001 roku prenumeruję najbardziej wpływowy miesięcznik o tematyce audio – amerykański „Stereophile”,
– brałem udział w budowie oraz strojeniu systemów stereo w dziesiątkach prywatnych domów, również zlokalizowanych w tak odległych krajach jak Portugalia czy Bułgaria.
Całą zdobytą przez te 27 lat obecności w branży high-end audio wiedzę i doświadczenie chętnie wykorzystam, aby stworzyć dla Ciebie perfekcyjnie brzmiący oraz gustownie wyglądający stereofoniczny system grający. Będzie on doskonale dopasowany do Twojego stylu życia, będzie wykorzystywać najwygodniejsze dla Ciebie źródła i nośniki dźwięku, będzie inwestycją w długie lata przyjemności z obcowania z muzyką jak na żywo. Zaproponowane produkty, jak nikt inny, ocenię wcześniej pod kątem marki, jej reputacji i pozycji rynkowej, sytuacji finansowej i struktury właścicielskiej producenta oraz potencjalnej utraty wartości w przyszłości. A to wszystko będzie jedynie początkiem naszej wspólnej audio-przygody…